Eerste dagen Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mark Kuijpers - WaarBenJij.nu Eerste dagen Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mark Kuijpers - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Quito

Blijf op de hoogte en volg Mark

28 Augustus 2012 | Ecuador, Quito

Buenos tardes!
Eindelijk kwamen we, na een lange en slopende reis, vrijdagavond rond een uur of 9 lokale tijd aan in Quito! Op het vliegveld werden we opgehaald door Carlos en zijn vrouw. Zij hebben ons naar het studentenhuis gebracht waar we de komende drie weken zullen verblijven. Al snel werd ons duidelijk dat we midden in de uitgaanswijk van Quito zitten. Tevens is het ook de toeristische en rijke wijk van de stad.
Ik heb een eigen kamer in het studentenhuis dat, buiten een paar paddestoelen in de douche, mooi is! Nadat we de verjaardag van Daan gevierd hadden konden we eindelijk naar bed. Het weekend hebben we doorgebracht met een bezoekje aan het historische centrum en wat supermarkten. Het was vooral wennen aan de omgeving, cultuur, taal en de hoogte. Het is me al snel duidelijk dat je geduld moet hebben; als internet niet werkt zien we dat morgen wel.
Omdat we door onze jetlag erg vroeg wakker werden zijn we maar op alle voorwerpen in huis briefjes gaan plakken met de spaanse naam, om alvast te oefenen.
Maandagmorgen begonnen de spaanse lessen van Pablo. Ik had verwacht om de uitleg in het engels te krijgen maar dit bleek ook allemaal in het spaans te zijn. Het is moeilijk maar erg leerzaam en interessant! Ik ben benieuwd hoe mijn spaans er over een week zal zijn.
Komende dagen staan elke ochtend de spaanse lessen op het programma. Voor zaterdag en zondag hebben we een trip naar de Cotopaxi (zoek dat maar eens op) en een kratermeer gepland. Het blijkt prachtig te zijn en via school hebben we dit goedkoop kunnen boeken. Enigste minpuntje is dat we sjaals en handschoenen voor deze trip moeten gaan kopen (het is erg koud op 6000meter), iets dat eigenlijk tegen mijn principes is in een land zoals Ecuador. Ik zal de foto's proberen te plaatsen zodra ik er ben geweest!
Tot de volgende!

• 28 Augustus 2012 - 22:07

Coretta:

Ha mark,

De start van je laatste berichtje klinkt al goed!!! De hoogte daar zal inderdaad wel wennen zijn
    Jemmer, magisch mooi je geplande weekeind trip!!
    Veel succes met je taallessen. Kan me voorstellen dat het ook erg vermoeidend is.
    Veel plezier het komend weekeind. Ben benieuwd naar de foto's.

Aryan en Coretta

• 01 September 2012 - 22:09

Oom Piet En Tante Ria :

Hoi Mark, fijn dat jullie goed aangekomen zijn. In korte tijd spaans leren " kost kruim" maar dat zal vast wel lukken.
    Leuke foto's. Die van de markt doen ons denken aan de markt in Beijng in China. Heel herkenbaar.
    Dit weekend zijn jullie op excursie naar een vulkaan en een kratermeer. Dat zal ook wel heel speciaal zijn.
    wij kijken uit naar de foto's.
    Groeten Oom Piet en Tante Ria.

• 02 September 2012 - 22:31

Ad EnLiap:

Hoi Mark,

Veel succes daar met je stage.

Dat zijn mooie foto's , en de kippen zien er ook echt "natuurlijk"uit, ik zou zeggen
    Laat het je smaken (efkens goed door bakken)
    We kijken uit naar het volgende verslag.